آسمانخراش استیلی نیویورک



آسمان خراش مسکونی فرانک گری، که توسط فرانک اُوِن گری، یکی از برجسته ترین معماران معاصر طراحی شده، چشم انداز تازه و نماد چشمگیری در جنوب «منهتن» مرکز شهر نیویورک ایجاد کرده است.

آسمان خراش مسکونی ۷۶ طبقه «گری» با ارتفاع ۲۶۴ متر، بعنوان بلندترین برج مسکونی، و در عین حال یکی از گرانترین آپارتمانهای مسکونی در قاره آمریکا، بشمار میرود.

کلیفورد فین، بازاریاب ساختمان میگوید کرایه آپارتمانهای طبقه آخر این ساختمان ماهانه بالغ بر ۶۵ هزار دلار، و کرایه آپارتمانها در سایر طبقات بین ۳ تا ۱۲ هزار دلار است و کمبود مستأجر هم وجود ندارد.

فین گفت که مستأجران تنها آمریکاییان نیستند بلکه بسیاری از خارجیان، حتی دانشجویان خارجی و تعدای از اعضای خانواده های سلطنتی نیز آپارتمان های برج «گری» را اجاره کرده اند. فین افزود که آقای گری داخل آپارتمانها، مراکز ورزشی، تفریحی و بازیهای مختلف از جمله زمین بازی گلف را نیز طراحی کرده است.

گری در طراحی این برج از کار «لورنزو برنینی» هنرمند و آرشیتکت معروف قرن ۱۷ ایتالیا الهام گرفته، و در عین حال سبک پنجره های برجسته قدیمی را در این برج دوباره احیا کرده است.

فرانک گری میگوید پنجره های سراسری برجسته که مانند بالکونی از سطح ساختمان بیرون آمده، بویژه به ساکنان طبقات از ۴۰ به بالا یک امتیاز ویژه میدهد تا حدود نیم متر از سطح ساختمان خارج شده و با وسعت و بعد بیشتری از مناظر شهر لذت ببرند، که در نیویورک بی نظیر است.

در طبقه آخر برج گری سه آپارتمان ساخته شده که از داخل آنها براحتی مجسمه آزادی، برج جدید مرکز مالی، ساختمان امپایر استیت، و پلهای تاریخی و معروف شهر نیویورک دیده میشوند.


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: